Türk otomotiv endüstrisi ihracatçıları dünyanın beşinci büyük gelişmekte olan ekonomisi Meksika’yı radarına alırken, Meksikalı alıcılar da Türkiye’nin yolunu tuttu. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB), ‘Meksika Sektörel Ticaret Heyeti’ni 5-10 Mayıs tarihleri arasında Ticaret Bakanlığı koordinasyonunda gerçekleştirdi. Heyet kapsamında Meksika’dan Productos Especializados De Acero, Dacomsa Sa De Cv, Refaccionaria California firmaları Türkiye’ye geldi. 3 ithalatçı firmadan 5 temsilcinin katıldığı organizasyon kapsamında ithalatçı firmalar Bursa, İstanbul ve Konya’daki Türk ihracatçı firmalar ile görüştü. Her üç şehirde de firma ziyaretleri yapan heyetin Bursa ve Konya’da toplamda 35 firma ile görüşmeleri sağlandı.
Meksika’nın 50 milyar dolarlık otomotiv ithalatı var
Meksika’nın hem ekonomik hacim hem de otomotiv endüstrisi için önemine vurgu yapan OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, Meksika, bölge ihracatının ve ithalatının üçte birini tek başına gerçekleştirdiğini belirtti. Meksika’da yaklaşık 500 otomotiv şirketi ve 10 otomotiv kümesi bulunduğuna dikkat çeken Çelik, “Meksika, geçen yıl itibariyle ağırlıklı tedarik sanayi olmak üzere yaklaşık 50 milyar dolara yakın otomotiv ithalatı gerçekleştirdi. Türkiye’nin Meksika’ya yönelik otomotiv ihracatı ise geçen yıl 220 milyon dolar seviyelerinde seyretti” dedi.
İhracatta 250 milyon doların üzerine çıkma hedefi
Meksika’nın otomotiv ithalatının önemli bir bölümünü ABD’den gerçekleştirdiği bilgisini veren Çelik, şöyle devam etti: “Çin, Japonya, Almanya, Kanada, Hindistan, Kore Cumhuriyeti ve Brezilya Ülkenin ithalatındaki diğer pay sahibi ülkeler. Türkiye ise Meksika’nın otomotiv ithalatında 18’nci sırada yer alıyor. Meksika’ya gerçekleştirdiğimiz yaklaşık 220 milyon dolarlık ihracatımızda ilk sırada 125 milyon dolarla tedarik sanayi yer alıyor. Bu grubu, 60 milyon dolar ile eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtların takip ediyor. İhracatımızın yapılacak pazar çalışmaları ile kısa vadede 250 milyon doların üzerine çıkarma potansiyelimiz var. OİB olarak amacımız, ülkenin önde gelen alıcıları ile iyi ilişkiler kurup, birçok firmamıza yeni iş görüşmeleri imkânı sağlayarak ihracatımızı hedeflerimiz doğrultusunda artırmak.”