hava Çoğunlukla Bulutlu
DOLAR 31,3677 % % 0.42
EURO 34,0595 % % 0.51
GRAM ALTIN 2.100,98 % % 2,34
ÇEYREK A. 3.435,11 % % 2,34
BITCOIN 1.952.078 % 0.067
SON DAKİKA
Google News

Sahur sadece su ile geçiştirilmemeli

Haber Girişi: 24 Mart 2023 10:32 - Son Güncelleme: 24 Mart 2023 10:32

Sahur sadece su ile geçiştirilmemeli

Ramazan ayı pek çok alışkanlık gibi günlük beslenme düzeninin de değiştiği çok özel bir ay. Ramazan ayında genellikle kırmızı et, pilav, makarna, hamur işleri, tatlı, börek gibi yiyeceklerin daha çok tercih edildiğini, sebze, meyve ve beyaz et tüketiminin azalıp öğün sayısının ikiye düştüğünü belirten Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi Sağlıklı Yaşam Şefi  ve Diyetisyen Sibel Mumcu, “Ramazan ayında uzun süre aç kalınması, özellikle sahura kalkmadan akşam yemeği ile oruç tutulması vücudumuzda fizyolojik değişikliklere neden olur.   Ramazan’da besin tercihleri ve öğün zamanları değişse de insanların günlük ihtiyacı olan enerji, protein, vitamin ve mineral gereksinimlerinin değişmediğini vurgulayan Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi Sağlıklı Yaşam Şefi ve Diyetisyen Sibel Mumcu, “Günlük ihtiyacımız olan enerji ve diğer besin öğelerini dengeli şekilde öğünlere dağıtarak bu dönemi sorunsuz geçirebiliriz” dedi. İftar ve sahur beslenmesine özen gösterilmeliİftarda uzun bir açlık sonrası yemek yenileceği ya da gece uyanıp sahurda bir öğün tüketileceği için bu öğünlerde seçilecek besinlere dikkat edilmesi gerektiği hatırlatmasında bulunan Sibel Mumcu, “Öğün ya da öğünlerde tüketilen yiyeceklere dikkat edilmezse genellikle midede yanma ve ekşime, bağırsak faaliyetlerinde azalma gibi sindirim sistemi sorunları, kan şekeri değişiklikleri, baş dönmesi, baş ağrısı gibi şikayetlerle karşılaşılabilir. Bu nedenle özellikle oruç tutan bireyler bu iki öğünü mutlaka tüketmeli ve içeriklerine dikkat etmeli. Aşırı yağlı ve kızartılmış yemekler ile ağır tatlılardan kaçınmalı, bol su içmeli, hazmı kolay, mide-barsak sisteminde uzun süre kalabilen posalı besinler ile sebze – meyve tüketimine önem vermeli” şeklinde konuştu. Yiyecekleri iyi çiğnemek sindirim için önemli İftar yemeğine çorba gibi daha hafif yiyeceklerle başlanması, sonra ızgara beyaz et, sebze yemekleri, salata, meyve, yoğurt gibi ağır olmayan yiyeceklerin tercih edilerek öğünün tamamlanabileceği tavsiyesinde bulunan Sibel Mumcu, “Kızartma-kavurma yemekleri yerine daha hafif olan, haşlanmış, fırında veya ızgarada pişirilmiş yemekler tercih edilmeli. Artan tatlı isteğini karşılamak için ağır hamur tatlıları yerine meyveli veya sütlü tatlılar tüketilmeli. Ayrıca yiyecekleri iyi çiğnemek hem doygunluk hissini yakalayabilmek hem de sindirimi kolaylaştırmak için önemli. Günlük su ihtiyacımızı karşılayabilmek için de iftar ve sahur arasında mutlaka bolca su tüketilmeli” diye konuştu.Sahurda sadece su içilmemeliSahurun önemli olduğunu ve sahurda yenilen yemeğin hem aç kalınan süreyi kısaltıp hem de metabolizmayı dengelediğinin altını çizen Sibel Mumcu, “Sahurda hafif fakat tok tutan yiyecekler tercih edilmeli. Yumurta, süt, yoğurt, peynir gibi protein içeriği fazla olan gıdalar tercih edilebilir. Aşırı baharatlı ve tuzlu yiyeceklerden kaçınılmalı, bol sıvı alınmalı, su içilmeli. Bunula birlikte sahurda yemek yemeden sadece su içerek oruç tutmak da doğru değil. Uzun süren açlık, baş ağrısı, yorgunluk, dikkatte azalması gibi pek çok soruna neden olabilir” hatırlatmasında bulundu.

YORUM ALANI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.

Sancaktepe escort Zeytinburnu escort Antalya escort Ankara escort Avrupa yakası escort Denizli escort Kocaeli escort Merter escort Nişantaşo escort Levent escort Çapa escort Etiler escort Mecidiyeköy escort Taksim escort Beşiktaş escort Bakırköy escort Bahçeşehir escort Esenyurt escort Avcılar escort Avrupa yakası escort bayan Beykoz escort Üsküdar escort Göztepe escort Erenköy escort Suadiye escort Kurtköy escort Tuzla escort Bostancı escort Ümraniye escort Pendik escort Kadıköy escort Kartal escort Ataşehir escort Anadolu yakası escort Bodrum escort Konya escort Muğla escort Malatya escort Gaziantep escort Eskişehir escort Ankara escort İstanbul escort Kayseri escort Adana escort Şirinevler escort Halkalı escort Marmaris escort Fethiye escort Sarıyer escort Maltepe escort Fatih escort Çekmeköy escort Beylikdüzü escort Başakşehir escort Ataköy escort Alanya escort Samsun escort Muğla escort İzmir escort Diyarbakır escort Bursa escort Antalya escort İstanbul escort Göztepe escort Gaziantep escort Adana escort Adana escort Anadolu yakası escort Ankara escort İstanbul escort Ataşehir escort Avcılar escort Avrupa yakası escort Bağcılar escort Bahçeşehir escort Bahçeşehir escort Beşiktaş escort Beykoz escort Bodrum escort Bostancı escort Bursa escort Eskişehir escort Gaziosmanpaşa escort Kadıköy escort Kartal escort Kocaeli escort Konya escort Konya escort Konya escort bayan Malatya escort Pendik escort Şirinevler escort Taksim escort Ümraniye escort Adana escort Antalya escort Bursa escort İzmir escort Bodrum escort Eskişehir escort Konya escort İzmir escort Beylikdüzü escort Kayseri escort İzmir escort Pendik escort Eskişehir escort İstanbul escort escort Fatih escort Antalya escort escort bayan Samsun escort İstanbul escort Bursa escort Antalya escort bayan Antalya bayan escort Antalya escortlar Adana escort Bursa escort İzmir escort Diyarbakır escort Maltepe escort Çekmeköy escort Beylikdüzü escort Şirinevler escort Ataköy escort Halkalı escort İstanbul escort Şişli escort Kayseri escort Antalya escort Mersin escort Mersin escort Mersin escort Şişli escort Mersin escort Kayseri escort